Nieuws
PS5

Patent voor PlayStation 5-devkit bevestigd door ontwikkelaar

Maar is dit ook het uiterlijk voor de console?

Geschreven door Lucas May op
Een patent voor een PlayStation 5-devkit, een systeem waarop ontwikkelaars games voor het toekomstige platform kunnen maken, is bevestigd door een ontwikkelaar bij Codemasters.

Een Europees patent(via LetsGoDigital)van Sony Interactive Entertainment verscheen deze week op het ResetEra-forum met meerdere afbeeldingen. De devkit bevat een aparte V-vorm, wat wellicht het Romeinse cijfer voor vijf symboliseert. Al snel concludeerden gebruikers dat het ging om een devkit voor de PlayStation 5, hoewel dit niet nog niet was bevestigd. Bij het patent staat aangegeven dat Yusuhiro Ootori, een technisch directeur bij Sony, de ontwerper is.

Gameontwikkelaar Matthew Stott bevestigt op Twitter dat het inderdaad om een devkit gaat en dat zij meerdere apparaten op kantoor hebben. Stott is volgens zijn LinkedIn-pagina een senior artist bij Codemasters, de ontwikkelaar achter onder andere F1 2019, Grid en Dirt Rally. Gezien het feit dat games voor de PlayStation 5 nu in ontwikkeling zijn, is het goed mogelijk dat Codemasters devkits in handen heeft.

Stott zegt in zijn (inmiddels verwijderde) tweet dat het "misschien zelfs de console zelf is". Of hij hier een gok neemt of kennis deelt, is onduidelijk. Vaak wijken de uiteindelijke consoles flink af van het uiterlijk van de devkits.

Het is nog niet bekend wanneer de PlayStation 5 verschijnt, maar verschillende bronnen wijzen naar een release in 2020. Bekijk ook ons overzichtsartikel met alle feiten en geruchten over de PS5 op een rij.

ps5
tweet

Meer afbeeldingen:

ps5
ps5
ps5
ps5

Dit artikel delen:

Lees meer

Cyberpunk 2077 multiplayer-functie is niet zeker Aliens komen naar Two Point Hospital via dlc
13

Reacties op: Patent voor PlayStation 5-devkit bevestigd door ontwikkelaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • EdwinVP

    • 22 augustus 2019 10:12
    Mag hopen dat de consumenten versie van de PS5 wat beter eruit ziet want dit wil je niet onder / naast je tv hebben staan. Wat een gedrocht…thans dat is mijn mening… Snap wel dat de devkit meer ventilatie moet hebben zoals je hier ook goed kan zien en dus het design daarop afgestemd moet worden.Dat betreft aardig design met die V en ventilatie roosters maar niet voor naast m'n tv ..Sony stel me niet teleur! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 22 augustus 2019 11:03
    Wat een gruwelijk lelijk k** ding zeg!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • D4rKy28

    • 22 augustus 2019 11:05
    Vind hem juist fucking vet :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 22 augustus 2019 11:15
    Jezus, dit schreeuwt gamer look. RGB kan ik nog waarderen, maar dit vind ik wel heel ver gaan. Ik denk (en hoop) ook niet dat de PS5 er zo uit gaat zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 22 augustus 2019 12:05
    Mooie retro stofzuiger!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 22 augustus 2019 12:07
    Jullie snappen dat dit een devkit is?

    @kratosfever ooit de ps4 devkit gezien?

    https://www.reddit.com/r/gaming/comments/8p92mf/ps4_dev_kit_is_mega_ugly/?utm_medium=android_app&utm;_source=share

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 22 augustus 2019 15:47
    @Millman7 Alle jez** wat een lelluk k** ding hee!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 22 augustus 2019 12:42
    Ps4 devkit ziet er uit als een xbox one 😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 22 augustus 2019 13:35
    Functionele vormgeving, je moet nu wel heel erg je best doen om hem zo weg te proppen dat je de ventilatie vernaggeld!
    Maar smaak valt over te twisten ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 22 augustus 2019 14:13
    Mag hopen van niet dat dit het uiterlijk wordt. Liever gewoon een klein vierkant (afgerond) doosje, met zo min mogelijk leds.. Het ontwerp dat je nu hier en daar ziet rondzwerven vind ik zelf wel mooi, mooier dan de PS4.
    Hoop zeer zeker dat het deze wordt: https://www.t3.com/news/these-are-the-ps5-images-youve-been-waiting-for

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 22 augustus 2019 14:17
    Misschien is ie passief gekoeld en daarom zo groot?…en lelijk?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 22 augustus 2019 19:34
    Waar heb ik dit eerder gezien?

    ohja lijkt hier op :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 22 augustus 2019 19:56
    https://www.techpowerup.com/258504/sony-toys-with-the-idea-of-porting-playstation-exclusives-to-pc