Zoals bekend heeft Ambience ook dit jaar weer een eigen hoek ingericht voor de zogenaamde demosceners. Vooral de combinatie tussen gameslan en de demo's lijkt erg goed te werken en dat is natuurlijk niet zo vreemd ook. Want waar bij een hoop games de visuele pracht hoog in het vaandel staat, heeft het creeren van een indrukwekkende demo hetzelfde doel.

GamaSutra schreef dan ook een artikel over de demoscene en de band die deze heeft met gaming. Een interessant artikel over een leuk onderwerp.I'm describing a scene demo, which is not a demo of a game; it is a demonstration of programming, art, and music talent. A scene demo is a non-interactive executable that presents real-time music and graphics. Demos are created by young programmers and artists who are mostly located in Western Europe. They gather at hundreds of 'demo parties' a year, where competitions for demos are held.

This article will:

explain the relevance of demos to the Game Industry,

introduce you to the Demo Scene,

describe what a demo is (lots of fun pictures),

and elaborate on the plans to bring demos to SIGGRAPH.Ik denk dat de mix tussen demo- en gameLAN een erg geslaagd iets is. De voorwaarden zijn namelijk hetzelfde (geen slaap en een weekend flink doorbikkelen) en waar de creativiteit bij Gamers en Leechers soms ver te zoeken is, kunnen demo'ers een leuke afwisseling geven.

Mocht je trouwens nog goede demoscene tips hebben, dan kan je die natuurlijk ook hier kwijt.