Nieuws
PlayStation

Voormalige PlayStation-baas mist console-oorlog niet

Openhartig in interview met USGamer

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Adam Boyes, een voormalig leidinggevende bij PlayStation, geeft aan dat hij de console-oorlog niet mist. Dat vertelt hij in een interview met USgamer.

Adam Boyes was de vice president van third party bij PlayStation van 2012 tot 2016. In een recent interview met gameplatform USgamer vertelt dat hij blij is dat het console-oorlog-deel van zijn leven voorbij is. Bij de release van Sony’s PlayStation 4 stond Adam Boyes aan het roer met de PlayStation-leidinggevende, Shuhei Yoshida. Een van zijn taken was om de console beter uit de verf te laten komen dan de Xbox One. Boyes geeft aan dit deel van zijn carrière bij PlayStation totaal niet te missen.

Hij zegt vooral blij te zijn dat hij niet nog een lancering van een nieuw PlayStation-console hoeft mee te maken:"Soms heb ik het gevoel dat ik een mening heb over de PlayStation 5 en Xbox Series X, maar dat maakt verder niet uit omdat ik dat werk heb gedaan. Ik heb alles op alles gezet voor de lancering van de PlayStation 4. Ik vond het geweldig. Ik heb een ongelooflijk team opgebouwd, een ongelooflijke ervaring gehad. Dus als je denkt dat ik een angst zou hebben om iets te missen waar ik nu geen deel van uitmaak, maar dat is echt niet zo. Er was zoveel stress en het 'console-oorlog-concept' is overheersend. Het is alsof dat het enige is waar je aan denkt."

Nu is Adam Boyes het hoofd van Galaxy Studio’s, vooral bekend van de Nintendo Switch-ports van Skyrim, Overwatch en Diablo 3. In een eerder interview gaf Xbox-hoofd Phil Spencer aan het nut van de console-oorlog niet in te zien.

Adam Boyes

Dit artikel delen:

Lees meer

Multiplayermodus Mario Kart Tour nu beschikbaar Koper Nintendo PlayStation-prototype bekend
6

Reacties op: Voormalige PlayStation-baas mist console-oorlog niet

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 9 maart 2020 14:17
    "Een van zijn taken was om de console beter uit de verf te laten komen dan de Xbox One." Nou makkelijkste taak ooit als je concurrent al zijn eigen glazen ingooit en karaktermoord pleegt op zijn eigen imago :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 maart 2020 15:41
    @ali3n8tor je praat gewoon na wat je van anderen mensen leest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 9 maart 2020 15:53
    @TommyVercetti
    Want dit kan niet gewoon zijn eigen mening zijn?
    Ik ben het hier ook niet mee oneens. Met name aan het begin van de Xbox One heeft Microsoft het (naar mijn mening) niet geweldig aangepakt.
    Ze hebben nu gelukkig wel een enorme inhaalslag gemaakt met de One X en Gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 maart 2020 16:04
    @Akira Ik ben het met je eens dat gamepass een enorm sterk punt is, maar ik denk dat je het succes van de one x wel een beetje overschat hoor. Zo enorm veel meer verkopen heeft deze niet opgeleverd. Is ook niet erg, iedere generatie is er een winnaar en een verliezer, De nieuwe generatie staat op t punt te beginnen, we zullen zien wie daar als winnaar uit de bus komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 maart 2020 16:01
    @TommyVercetti Dit is gewoon waar hoor. Wat je ook NU vind van het Xbox merk terzijde, in de begindagen heeft MS dit heel erg verkeerd aangepakt. Dat heeft niet te maken met anderen napraten en zegt ook helemaal niet dat het xbox merk nu ineens slecht is. Hetzelfde kan bijvoorbeeld ook over Sony worden gezegd in de begin dagen van de PS3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heiny Reimes

    • 9 maart 2020 14:43
    Voor de consument is het juist altijd goed… Want het helpt bij marktwerking, betere en/of goedkopere en/of innovatievere producten. Een monopolypositie is nooit goed voor de consument.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.