Mirage Interactive, de Poolse ontwikkelaar die met Sniper de meest lelijke, buggy game van het afgelopen jaar afleverde, heeft de moed nog niet laten zakken en komt dit jaar wederom met een aantal nieuwe games op de proppen. Een daarvan is Mortyr II, het vervolg op Mortyr, een mooie WW2-FPS die echter door de pers compleet de grond in werd geboord vanwege de slechte gameplay en de lachwekkende AI.

Reeds aan het eind van deze maand hoopt men een WIP-demo van het spel klaar te hebben voor publishers. Een aantal nieuwe features van Mortyr 2 heeft men alvast wel verklapt, alhoewel het hier eigenlijk de verschillen tussen een oudere versie van Mortyr II betreft die ook enkel voor uitgevers bedoeld was:* characters run around with proper shadows.

* limbs animation corrected (heads are now in proper place)

* bullets leave smoke tracks.

* grass and rocks improved.

* mesh building now fully converted to 'carmack' method.

* shadows optimised.

* particle animation optimised (blood splats - whoa!)

* extra trash implemented (makes the enviroment look more 'messy' like it should be)

* models tracks fully implemeted with their AI. Mortyr

Of Mortyr II de slechte herinneringen aan het origineel zal doen vergeten is echter nog maar de vraag. We wachten in spanning af! Screenshots zullen binnenkort verschijnen.