Niet alleen Nintendo ziet heil in connectivity, het verbinden van een handheld met een spelconsole, ook Sony zal deze strategie hanteren met de PSP, de draagbare versie van de Playstation. De PSP zal linkbaar zijn met de Playstation 2 en de PSX. Het grootste verschil tussen de connectivity van Nintendo en die van Sony is dat de PSP en de PS2 technisch veel dichter bij elkaar liggen dan de GameCube en de GBA. Hierdoor zou het mogelijk moeten worden precies hetzelfde spel dat je op je PS2 aan het spelen was, op je PSP voort te zetten:Takeno also hinted that the rumors that games could be transferred from the PS2 to the PSP. "For each location there is a suitable piece of hardware," he said, "the PS2 in one room, the PSX in another, and the PSP outside the home. The same game can be played by the gamer depending on where you are. This is how playing and designing a game will change."Niet alleen zal de PSP zorgen voor een samensmelting tussen consoles en handhelds, ook wil Sony met het aparaat de grenzen tussen haar muziek- game- en filmdivisie laten vervagen. Toch is het nog maar de vraag of de scenario's die Sony schets ook zo door de consument uitgevoerd zullen gaan worden. Lees hier meer over de connectivity van de PSP.

De connectivity van Nintendo, wat op de afgelopen E3 een van de speerpunten van dit Japanse bedrijf was, weet vooralsnog niet echt aan te slaan. Daarbij moet wel gezegd worden dat er nog niet veel spellen zijn verschenen die puur op de connectivity steunen, en met de release van Final Fantasy: Crystal Chroncles zal hier dan ook verandering in kunnen komen.