Ontwikkeling van shooter Cleric stopgezet | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Plutonium Games heeft via haar officiële website bekend gemaakt dat men niet meer verder werkt aan Cleric, de first person shooter die men in ontwikkeling had. Plutonium Games was een kleine, onafhankelijke ontwikkelaar met slechts een paar mensen aan boord. De oprichter van de firma kreeg een baan aangeboden bij een ander bedrijf, Destineer Studios, en zal daar werken aan de nieuwe Close Combat FPS. Alle fans van Cleric worden voor hun ondersteuning bedankt:After a long trip, it looks as if Cleric may not be made for a long time to come, if ever. I want to thank everyone that has supported us over the years. This site will remain up as will the forums. I have recently (3 months ago) taken a job with another studio (Destineer Studios - www.destineerstudios.com) as a 3D Artist on their tactical shooter project "Close Combat - Marines: First to Fight". Who knows? Maybe a few years down the road, I'll get the opportunity to start Plutonium Games back up again. Until then, I'll be building up my portfolio & experience with Destineer. Thanks again for all the great support!

Cleric zou oorspronkelijk gebruik gaan maken van de Serious Sam engine maar daar werd later vanaf gezien omdat die engine niet genoeg in huis had om alle ideeën van de makers in het spel te verwerken. Het spel zou een FPS vol magisch en met enige religieuze thema's gaan worden. Het leek er de laatste tijd echter al op dat het spel niet veel vordering maakte - zoals vaak het geval is met ambitieuze projecten van erg kleine ontwikkelstudio's.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou