Take-Two, het moederbedrijf van Rockstar Games en 2K Games, heeft afgelopen nacht zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt. Tijdens de vraag-en-antwoordsessie met investeerders na afloop van de bekendmaking, werd er vooral veel naar GTA 5 en een mogelijke releasedatum gevraagd. "We kunnen niet praten over de geloofwaardigheid van een releasedatum die we nog niet eens hebben aangekondigd", aldus Zelnick.

Max Payne 3 en Spec-Ops

Take-Two heeft afgelopen kwartaal een verlies gedraaid van 90,2 miljoen euro op inkomsten van 184 miljoen euro. Analisten hadden verwacht dat de omzet 207,5 miljoen euro zou bedragen. Het onderpresteren wordt vooral veroorzaakt doordat de third-person shooters Spec-Ops: The Line en Max Payne 3 (waarvan 3 miljoen stuks zijn verscheept) niet zo goed hebben verkocht als Take-Two had verwacht.

"Als een entertainmentbedrijf dat gedreven wordt door hits, zal niet elke titel die we maken onze verkoopdoelen halen", vertelde Zelnick aan de investeerders. "Op dit punt in de hardwarecyclus zijn consumenten selectiever dan ooit. Onze teams proberen al baanbrekende dingen te doen. Soms slagen we daarin, soms slagen we fantastisch. Af en toe zijn we teleurgesteld. We zouden dat graag nog wat minder vaak willen zijn."

Digitaal

De komende tijd gaat Take-Two zich richten op de releases van BioShock Infinite, Borderlands 2, Xcom: Enemey Unknown en NBA 2K13. Daarnaast vergroot het bedrijf zijn focus op het digitaal aanbieden van games en uitbreidingen. In het afgelopen kwartaal zijn de inkomsten uit het digitale aanbod met 33 procent gestegen. Over deze periode kwam 14 procent van alle inkomsten uit het aanbod van digitale producten zoals Max Payne Mobile en de uitbreiding Gods and Kings voor Civilizaztion 5.