"Ontwikkeling Brink voor meerdere systemen grote uitdaging" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Wedgwood denkt echter dat het met de juiste werknemers wel gaat lukken. "We huren gewoon erg getalenteerde mensen in." Splash Damage heeft onder andere de hoofdprogrammeur van de exclusieve PlayStation 3-game Heavenly Sword aan Brink laten werken. Daarnaast heeft de studio een team samengesteld van personen die aan grote titels werkten als Rainbow Six Vegas, Ma Effect en Killzone 2.

Noob

"We hebben echt geprobeerd zoveel mogelijk mensen binnen te halen die aan meerdere grote titels voor meerdere platformen hebben gewerkt, alleen omdat ik in dat opzicht echt een noob ben", aldus Wedgwood. "Mensen aannemen die beter zijn dan ik, dat is niet moeilijk."

Brink moet in het tweede kwartaal van 2010 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou