'Ontwikkelen voor Source Engine moet eenvoudiger' | Gamer.nl

'Ontwikkelen voor Source Engine moet eenvoudiger' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De Hammer Editor, de software waarmee tegenwoordig werelden worden gemaakt in de Source Engine, is vrijwel onveranderd gebleven sinds deze in 1998 werd vrijgegeven met de eerste Half-Life. Volgens Newell is het een prioriteit voor Valve om de zogenaamde software development kit voor de Source Engine gebruiksvriendelijker te maken.

"We steken enorm veel tijd in nieuwe tools. De tools die we momenteel hebben zijn… erg pijnlijk. Vandaar dat we waarschijnlijk de meeste tijd steken in het ontwikkelen van nieuwe middelen, meer dan in andere projecten. En wanneer we die kunnen versturen, dan wordt voor iedereen het leven ietsje makkelijker", vertelt Newell. "Het is gewoon op het moment te moeilijk om iets te ontwikkelen, voor ons maar ook voor andere ontwikkelaars. Dat proces gaan we aanzienlijk makkelijker en eenvoudiger maken."

Source

De Source Engine is een 3D game-engine ontwikkeld door Valve. In oktober 2004 debuteerde de engine met Counter-Strike: Source en kort daarna Half-Life 2. Ook Valves Team Fortre 2, Left 4 Dead en Portal draaien op deze engine. Een aantal games van andere ontwikkelaars die werken met de engine zijn The Ship, Bloody Good Time en Dark Me iah of Might & Magic.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou