Ontslagen bij Infamous-ontwikkelaar Sucker Punch | Gamer.nl

Ontslagen bij Infamous-ontwikkelaar Sucker Punch | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Een reden voor de ontslagen werknemers is niet gegeven. Sony bevestigde het nieuws aan IGN. "SCEA bevestigt dat een afname in personeel plaatsvond bij Sucker Punch Productions. Sucker Punch is dankbaar voor het werk dat de werknemers verricht hebben voor de inFamous- en Sly Cooper-series en wenst hen het beste."

Sucker Punch werd in 1997 opgericht en ging een samenwerkingsverbamd met Sony aan bij de ontwikkeling van Sly Cooper and the Thievius Raccoonus, die in 2002 verscheen voor PlayStation 2. In 2011 kocht Sony de studio over, na het succes van de originele Infamous in 2009. De meest recente titel van de studio is de exclusieve PS4-game Infamous: Second Son. Binnenkort komt de opzichzelfstaande dlc First Light uit. Wat de gevolgen zijn van de personeelsafname is nog niet bekend.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou