GameSpot mocht een demonstratie bijwonen van de RTS/FPS hybride Savage waarin één commander orders geeft aan zijn door mensen bediende heenheden en tevens voor de inkomsten van resources zorgt. Ook wanneer een speler een tegenstander ombrengt zal dit geld opleveren. De vraag is alleen: hoe krijgt de commander de spelers zover dat ze zijn commando's op gaan volgen en niet hun eigen weg gaan? Hiervoor heeft ontwikkelaar S2 games een mooie oplossing bedacht: wanneer je geldgebrek hebt kan je extra geld aanvragen bij je commander. Heb je je misdragen, dan kan deze gewoon op "No" klikken zodat je zonder wapens en resources op het slagveld achterblijft. Je zal dan wel met de rest mee moeten doen:Though the S2 team is still working out the details, it's clear that basic elements of Savage's design will promote efficient, skilled teamplay. For starters, since you'll be able to play in matches in which you'll face up to 30 enemy soldiers, you won't survive very long if you ignore your orders and attempt to go it alone. The more successful you and your teammates are, the more gold both you and your commander will have, which will let you buy better weapons and items and let your commander research better weapons and items for you. If you run out of gold to buy the longbow or crossbow you want, attempting to buy it from a nearby workshop will automatically send a quick and easy "yes or no" gold request to your commander. Hopelijk werkt dit idee zich goed uit in de praktijk want dan zal Savage wel eens een van de eerste games kunnen worden die een commander mode goed weet te mixen met het FPS gebeuren. Grafisch mag het spel er alvast wezen. De makers hebben gekozen voor een unieke, eigen aanpak die zich duidelijk onderscheidt van de overige games. Lees de hele preview hier.