Oculus Home lanceert zonder betaalfunctie voor Gear VR-games | Gamer.nl

Oculus Home lanceert zonder betaalfunctie voor Gear VR-games | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

"We lanceren Gear VR zonder geld te vragen voor producten in Oculus Home", meldt Oculus VR's vicepresident van producten Nate Mitchell. Oculus Home is een interface voor specifieke content voor Samsung's virtual reality-bril Gear VR. De softwarewinkel is momenteel nog in bèta, evenals de bijbehorende applicaties Oculus bioscoop, Oculus 360 video's en Oculus 360 foto's.

Ontwikkelaars kunnen geen VR-games aanbieden via Google Play of andere platformen, enkel via Oculus Home. Dit houdt in dat ontwikkelaars hun games gratis aanbieden. Dit was niet de bedoeling, volgens Oculus, maar het betaalsysteem is niet snel genoeg ontwikkeld. "Ontwikkelaars kunnen hun games gratis bij de hardware aanbieden en genieten van de hoge participatie van gebruikers of wachten tot het betaalsysteem is uitgerold. De kans bestaat dan wel dat gebruikers minder bereid zijn om te betalen voor die games", aldus Mitchell.

Voor gebruikers is het goed nieuws gezien zij gratis software krijgen bij de hardware. Ontwikkelaars, die er als eerste bij willen zijn, geven echter hun inkomsten op. "We werken zo hard mogelijk om het betaalsysteem erop te krijgen, het had er al op moeten staan."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou