Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
Oculus Rift

Oculus gaat hogere bedragen investeren in vr-games

Markt voor virtual reality-content is sterk volgens Oculus

Geschreven door Jacco Stoete op
Oculus heeft bekendgemaakt nog meer in nieuwe virtual reality-content te willen investeren. Deze beslissing is volgens het bedrijf gemaakt naar aanleiding van het groeiende succes van verschillende vr-titels.

Oculus meldt dat er meerdere virtual reality-games zijn die al meer dan één miljoen dollar hebben opgebracht in de Oculus Store. Het feit dat dit soort content rendabeler lijkt te worden, is een goed teken voor Oculus en de ontwikkelaars die vr-content produceren. Naast het succes in de eigen winkel zijn er ook al meer dan dertig titels die meer dan 250.000 dollar in de Steam Store hebben opgebracht.

In een interview met roadtovr zei Jason Rubin, Head of Content bij Oculus, dat de markt eindelijk op gang begint te komen: “Toen virtual reality voor het eerst lanceerde, was er nog geen markt voor vr-titels. Zelfs goedkopere projecten maakten weinig kans op succes.” Volgens Rubin is het virtual reality-ecosysteem nu zo sterk dat zelfs kleinere teams hun vr-games met winstverwachting kunnen lanceren.

Waar Oculus voorheen honderd tot tweehonderdduizend dollar in een project investeerde, investeren ze nu één tot vijf miljoen dollar. Dit is mogelijk omdat het risico op verlies aanzienlijk lager is geworden en ontwikkelaars meer zekerheid hebben om op z’n minst quitte te draaien.

De hoop is nu dat de markt nog sterker wordt en de vr-industrie zich over een paar jaar kan meten met de traditionele games-industrie. Wanneer dit punt bereikt is, wordt het makkelijker om AAA-producties in virtual reality te verwezenlijken.

Rubin: “We zullen uiteindelijk in de positie terechtkomen waar de grotere consolefabrikanten zich op dit moment in bevinden. We investeren dan in content om bepaalde doelen te behalen en niet omdat het anders niet gemaakt kan worden.”

Dit artikel delen:

Lees meer

Win kaarten voor de Smite DreamHack Summer Finals in Pathé Mysterieuze Pokémon-teaser met buitenaardse elementen opgedoken
5

Reacties op: Oculus gaat hogere bedragen investeren in vr-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Scream2Late

    • 1 maand geleden
    Dan word het verschil met psvr pijnlijk duidelijk
    Met de laatste aanbieding van occulus is die psvr niet eens meer een te verantwoorden aankoop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 1 maand geleden
    @scream2late

    Wel als je geen PC hebt.
    Oftewel de PSVR is nog steeds leuk speelgoed wat de Xbox nog steeds mist samen met exclusives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 1 maand geleden
    @spreadthehate Daarbij is het volgens mij best duidelijk welke van de sets het best verkocht wordt.

    Maar goed, de hoofdprijs voor het er bij halen van Sony waar het niet over Sony gaat gaat wederom naar Sony2Hate.

    Zelf vind ik het een goed teken dat er meer geïnvesteerd gaat worden, ik zie VR graag groter worden, waarbij het voor developers ook duidelijker kan worden wat er nu wel en niet werkt. Het zal toch gaan om de games, het grafische aspect volgt vanzelf als de markt groot genoeg wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 1 maand geleden
    @guitar_hero

    Ben het helemaal met je eens.
    Heb de PSVR zelf nog niet maatje van mij wel.
    Ben zelf meer PC gamer en heb alle development series van de Oculus en de retail DK1 DK2 en CV1 thuis liggen samen met de HTC Vive.

    De Rift heeft voor mij toch wel de voorkeur zit net wat lekkerder dan de Vive. Ik kan niet wachten op de volgende versies die hopelijk een 4k scherm hebben om het screendoor effect wat te verminderen.

    Maar op een gegeven moment stoor ik mij daar ook niet meer aan ligt ook aan het type spel. Elite Dangerous is bijvoorbeeld een geweldige ervaring samen met mijn X52 pro joystick, hierna kun je gewoon niet meer terug zonder VR. Half Life was ook echt super vet in VR!

    Zie de toekomst rooskleurig in ieder geval :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 1 maand geleden
    @spreadthehate Precies, het platform maakt echt zo weinig uit, als het maar lekker speelt. Screendoor effect is natuurlijk nu aanwezig en niet alles van de kwaliteit die je gewend bent op een Full HD / 4K scherm, maar dat vind ik persoonlijk niet vreemd, en ik zie dat veel mensen die VR daadwerkelijk uitproberen ook echt weggeblazen worden door de ervaring.

    Zowel op PC als op PS4 heb je leuke games, maar tot nu toe staat Resident Evil 7 (die straks op PC gelukkig ook in VR beschikbaar komt) nog steeds bovenaan. Half Life in VR is ook echt cool, het is te hopen dat er nog veel AAA games mogen volgen die in VR speelbaar zijn.

    Het is voor mij vooral duidelijk dat de ervaring zoveel malen meer meetelt dan dat het state of the art graphics heeft. Natuurlijk is het mooi als het beter wordt, maar zoals zojuist al gezegd volgt dat wel. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.