Gisteren was het nog Eurogamer, vandaag heeft ook ToTheGame een interview online gezet met de makers van Oblivion Lost. GSC Game World is iets echt speciaals van dit spel aan het maken en de screenshots spreken boekdelen. Eerder maakte GSC al Codename: Outbreak, een spel dat gematigd onthaald werd maar zeker niet slecht was voor een debuut met een zelfgemaakte 3d engine. Oblivion Lost zal op een andere engine gaan draaien:What kind of engine has been used to drive approximately 100.000 polygons per frame at 60 frames per second on standard hardware? Please, give us some details.

We have a powerful in-house X-Ray engine behind the game. X-Ray is designed with high scalability to deliver the best possible experience on a wide range of customer hardware. It can be best illustrated by the engine's capability to render high-quality photorealistic images even on low-end video cards with interactive frame rates. When running on high-end hardware, the engine automatically utilizes available resources and specific features, such as vertex and pixel shading capabilities, to attain high level of gameplay immersion. Ability to create both indoor and outdoor scenes, realistic physics, scalable network and impressive sound – all this enables us to develop immense game worlds. Voor we deze grafische pracht mogen aanschouwen moeten we nog zo'n anderhalf jaar wachten helaas. Eerst zullen we van dezelfde makers nog Firestarter op ons bord krijgen, een grafisch misschien iets minder indrukwekkend spel dat eind dit jaar al uit zou moeten komen. Lees het hele interview en bekijk de vier andere screenshots die gisteren ook al op Eurogamer te vinden waren hier.