Vandaag de dag zijn er maar weinig echte horror games op de PC. Het genre is echter nieuw leven ingeblazen door Nosferatu: The Wrath of Malachi. Een shock-style horror first-person shooter geinspireerd door oude zwartwit horror films en FPS games. De makers zien het dan ook als Clive Barker's Undying met een beetje Half-Life. In Nosferatu moet de speler zijn familie redden die in een kasteel vol vampiers en andere monsters zijn opgesloten. Tijdens het spel heb je de beschikking over een heus arsenaal aan wapens, varierend van revolvers en machinegeweren tot de traditionele houten staak.Action Vault: What kinds of enemies will the player face? Will there be a large variety? Will there be many friendly or neutral NPCs, what kinds of roles will they play, and how important will they be overall? Stefan Ljungqvist: The player is pitted against a variety of enemies ranging from the Count's Romanian gypsy henchmen to many gruesome vampires and foul beasts. There are 17 friends and family members that await your rescue, many with different objectives. Some will aid you in combating your enemies like your loyal dog, while some will give you hints on the locations of other family members, and others will provide you with valuable equipment or weapons when rescued. Since the aim of the game is rescuing these people, they play a vital part. Meer informatie over Nosferatu: The Wrath of Malachi, dat ergens in oktober zou moeten uitkomen, lees je in dit interview of je probeert de demo die sinds vorige week gedownload kan worden.