Het lijkt wel alsof er een wedstrijdje 'wie kan er de gewelddadigste game maken voor de Wii' aan de gang is. Eerder al werden ports van The Godfather en Scarface aangekondigd, en recentelijk kwam daar verrassend genoeg Manhunt 2 bij. Maar met No More Heroes komt er nog een bloedige game aan, volgens ontwikkelaar Goichi Suda. In een interview met IGN vertelde de president van ontwikkelaar Grasshopper Manufacture meer over de door zijn bedrijf ontwikkelde game. Eerder maakte hij de game Killer7, waarmee No More Heroes qua grafische stijl overeenkomsten vertoont.

No More Heroes draait om Travis Takedown, die een lichtzwaard op de kop heeft getikt via een internetveiling en graag huurmoordenaar wil worden. De game begint als Travis als elfde op een ranglijst van het moordenaarsgenootschap wordt geplaatst, en dus een professionele moordenaar is. Zijn doel is om nummer één te worden. Het hoofddeel van het verhaal is om alle tien de moordenaars die boven hem staan af te slachten.

De game valt in het door velen geliefde free-roaming genre, en speelt zich af in het fictieve West-Amerikaanse dorpje Santa Destroy. Over het speelveld zijn hoofdmissies (andere moordenaars vermoorden) en verscheidene zijmissies verspreid. Zijmissies zijn onder andere vuilnis ophalen en menselijk bowlen (wat moeten we ons daar bij voorstellen?).

Opvallend is dat No More Heroes weinig gebruik zal maken van de Wii-mote. Standaard aanvallen voer je uit met de A-knop, slechts voor finishing moves wordt de bewegingsfunctionaliteit gebruikt. Bovendien kun je slechts op je eigen motor rondtoeren, en niet andere voertuigen jatten. Opmerkelijk is overigens dat Suda zegt dat de Wii het ontwikkelen van nieuwe typen en stijlen games mogelijk maakt, maar dat hij zelf No More Heroes als een "standaard geweldsspel" wil maken.

Interessant is ook dat Suda zegt dat zijn volgende project voor de Xbox 360 is. En als afsluiter weet hij te melden: "Ik zal mijn best doen om No More Heroes even gewelddadig, of zelfs gewelddadiger, dan Manhunt 2 te maken!"