"Het is onze eigen schuld. We hebben het rustig aan gedaan met de marketing, dus de consument begrijpt nog steeds niet wat zo goed en uniek is aan de Wii U", aldus Iwata. "We hebben nog steeds niet een game verzonnen waarbij mensen denken, 'Oké, dit is echt anders'. Iwata meldt dat er nog geen games op de Wii U zijn die het concept achter de besturing zo duidelijk uitleggen zoals Wii Sports voor de Wii deed.

Aan het einde van het fiscale jaar 2013 in maart waren er wereldwijd 3,45 miljoen exemplaren van de Wii U verkocht. Nintendo verwacht dit fiscale jaar, dat volgend jaar maart eindigt, 9 miljoen Wii U's te verkopen. "De uitdaging is spelers er van overtuigen om de console te proberen", aldus Iwata, die denkt dat de boodschap dan wel overkomt. 

Nintendo kondigde tijdens E3 vorige week games als Mario Kart 8, Super Smash Bros. en Super Mario 3D World aan, die dit en volgend jaar moeten verschijnen. Deze zomer en dit najaar komen daarnaast titels als Pikmin 3 en Legend of Zelda: The Wind Waker HD uit. Iwata denkt verder dat ondersteuning van andere uitgevers toeneemt zodra er meer Wii U-games van Nintendo zelf uitkomen.