Nintendo of Europe beschouwd de release van The Legend of Zelda: The Wind Waker op 3 mei aanstaande duidelijk als cruciaal: het bedrijf pompt maar liefst €5 miljoen in de marketing van de game. Die €5 miljoen gaat hem vooral zitten in het adverteren via de televisie, in tijdschriften en via hun online site.

De televisie campagne in Nederland ziet er vooralsnog een beetje jammerlijk uit, Nintendo heeft er namelijk voor gekozen te gaan adverteren op Yor Kiddin, Fox Kids, Nickolodeon en tijdens het NPS kinderblok Zeppelin. Nintendo's website www.nintendo-europe.com voorziet in nieuws en reviews over de game, aangevuld met banners. Ook wordt een Flash-mail verstuurd naar de meer dan 250.000 leden van de site. Op de speciale microsite zal ook een grootse online-wedstrijd worden opgezet die deelnemers uitnodigt om creatief om te gaan met Zelda.

Bij de lancering, zal The Legend of Zelda: The Wind Waker als limited edition worden verkocht met bonus-disc. Op deze disc bevinden zich twee complete extra spellen: het klassieke meesterwerk The Legend of Zelda: Ocarina of Time en het nooit eerder in Europa uitgebrachte The Legend of Zelda: Ocarina of Time Master Quest. Diegenen die dolgraag Zelda willen spelen en nog geen GameCube hebben kunnen zich uitleven op de Platinum GameCube die gebundeld komt met The Legend of Zelda: The Wind Waker. Deze bundel komt voor een verwachte prijs van €199, wat even duur is als een GameCube zonder spel op dit moment.