Dat Nintendo zich voor de volwassen gamer wil profileren is vooral duidelijk te zien aan de reclamecampagne die doorheen de Europese landen is gestart. In de beroemde Italiaanse modestad Milaan werd de GameCube namelijk geintroduceerd met een speciale modeshow waarin zes Europese modellen, gekleed in latex kleding lieten zien wat het nieuwe Nintendo imago gaat worden.

Deze latex outfits waren in de stijl ontworpen van bekende videokarakters als Mario, Donkey Kong, Wave Race, Star Wars en Pikmin.Latex Art combineert het concept van een virtuele jurk en de kunst van body painting met vloeibare latex. Dertig minuten na het aanbrengen van de vloeibare latex komt deze tot leven en verandert in vast kledingmateriaal.

Latex Art Skin styliste Marcella Cangia, geeft als commentaar:

“Videogames zijn zo'n sociaal fenomeen geworden dat de basis en stijl nu ook veel invloed uitoefenen op andere gebieden van creativiteit zoals muziek, cinema en kunst. Nintendo is de pionier van de videogame industrie, waardoor het voor mij vanzelfsprekend is om deze nieuwe stijl van latex Art en mode te presenteren aan de hand van Nintendo CameCube characters”.Helaas hebben we nog geen plaatjes gevonden van deze (naar onze fantasie) spannende modeshow, al plaatsen we ze natuurlijk mochten ze alsnog binnen komen.

PS. het mag duidelijk zijn dat bovenstaande illustratie geen deel uitmaakt van Nintendo's modeshow.

UPDATE: We hebben alsnog wat plaatjes toegestuurd gekregen, waarvan deze de meest smakelijke is.