Nintendo DS zeer positief ontvangen door developers | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Goed nieuws voor degenen die nog onzeker waren over een zeker succes van de Nintendo DS onder developers en publishers. De innovatieve handheld met twee schermen inclusief touchscreen functionaliteit en draadloze communicatie mogelijkheden, wordt namelijk zeer positief ontvangen.

Al meer dan honderd verschillende bedrijven hebben inmiddels software development kits ontvangen voor het apparaatje en ontwikkelen dus naar alle waarschijnlijkheid ook games voor de nieuwe hardware. Hieronder vallen grote en bekende publishers of ontwikkelaars zoals THQ, Electronic Arts, Activision, Atari, Ubisoft, Majesco, Capcom, SEGA, Konami, Hudson Soft, Namco, Bandai, Koei en Square-Enix."Nintendo DS is going to push hand-held technology to uncharted territories," says Yves Blehaut, senior vice president of Atari. "It's going to energize both developers and consumers with amazing new game mechanics and new game design. Once more, Nintendo leads the way with something unexpected and totally innovative."

"The Nintendo dual screen is something that we're really excited about developing for," says Nick Earl, vice president and general manager of Electronic Arts. "It's very innovative, which is cla ic Nintendo."

"It's exciting to see so many publishers are as inspired about the Nintendo DS as we are," says George Harrison, Nintendo of America's senior vice president of marketing and corporate communications. "The creative contributions of the publishers will reinforce Nintendo's reputation as the industry's leader in innovation." Het kan de Nintendo DS in ieder geval redelijk verzekeren van een vrij brede en wellicht ook grote line-up met zulke stevige third party support. Nintendo zal waarschijnlijk echter wel het voortouw moeten nemen in de ontwikkeling van innovatieve games voor dit vernieuwende platform. Er zijn namelijk legio mogelijkheden te bedenken voor de toepa ing van twee schermen in één game, waarvan de ene meer voor de hand ligt dan de ander.

Logische toepa ingen zijn bijvoorbeeld het weergeven van een apart menu of kaart in het tweede scherm of de mogelijkheid om met name driedimensionale games vanuit twee verschillende perspectieven weer te geven. Daarnaast zou de actie binnen een game over twee schermen verdeeld kunnen worden, waarbij in beide schermen onafhankelijk iets van elkaar gebeurt.

Dit zijn echter de meest voor de hand liggende mogelijkheden en het zullen waarschijnlijk de wat meer vergezochte en echt innoverende toepa ingen zijn die uiteindelijk het apparaatje moeten verkopen aan het grote publiek. Wat dit zoal voor vernieuwende elementen zullen zijn, moeten we nog even afwachten en laten we liever over aan de developers zelf om te verzinnen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou