'Ninja kreeg 1 miljoen dollar om Apex Legends te streamen'

'Ninja kreeg 1 miljoen dollar om Apex Legends te streamen'

EA heeft in februari bekende Twitch-streamers ingezet om Apex Legends te promoten. Ninja ontving volgens een bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar om de game te spelen.

Begin maart maakte Respawn Entertainment bekend dat Apex Legends een maand na lancering al meer dan vijftig miljoen spelers telt. De populariteit van het spel is ook te merken op het streamingplatform Twitch, waar Apex Legends in februari de best bekeken game was met ruim 122 miljoen uur aan kijktijd.

De snelle groei van Apex Legends komt mede omdat een aantal grote Twitch-streamers het spel live speelden kort na lancering, waar zij volgens Reuters veel geld voor kregen. Tyler Blevins, beter bekend als Ninja, is met 13 miljoen volgers een van de populairste streamers op Twitch en is een van de namen die door EA benaderd werd om Apex Legends te promoten.

Ninja schreef op 5 februari, een dag nadat Apex Legends was uitgebracht, op Twitter over de free-to-play battle royale-game met de hashtag '#ApexPartner'. Voor het plaatsen van dit bericht en het streamen van het spel op Twitch ontving hij volgens de bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar.

Ook voormalig professioneel CS:GO-speler en populaire streamer Shroud, die vorige week het aantal van 100.000 Twitch-abonnees bereikte en daarmee de meest geabonneerde gebruiker op het platform is, werkte samen met EA om bekendheid voor Apex Legends te genereren. EA, Shroud en Ninja willen echter niet ingaan op de details van de gesloten deal.

Het gebruik maken van online bekendheden om Apex Legends te promoten heeft goed uitgepakt voor EA. De marktwaarde van het bedrijf steeg met 16 procent, oftewel 4 miljard dollar, sinds de lancering van het spel.

Apex Legends is te spelen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

En dan nog zal de reclame campagne goedkoper en effectiever zijn geweest dan die van Battlefield, chappeu naar diegene die deze aanpak voor Apex heeft bedacht en voorgesteld. Buiten de kosten van reclame zou een langzaam opbouwende hype naar de battleroyale ook door vele worden gezien als "de zoveelste BR game" "EA moet ook weer geld" enzovoorts. Het stukje zelfkennis en anticipatie van de marktvind ik zelf nog wel het meest indrukwekkend.

0
test

Moderne marketing @Rexus

0

1 miljoen om ff een spelletje te spelen... Jaloers dat ik t niet ben natuurlijk maar gaan we ook hier van die hoge bedragen zien net als bij t voetbal? 100 miljoen voor een transfer, 1 miljoen om spel voor een paar uur op 1 dag te spelen... Bizar.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

@EdwinVP Zolang het resultaat geeft... Kinderen/jullie maken zo'n "Ninja" met z'n allen veel te machtig. Waarom gaat uberhaubt iedereen naar Twitch filmpjes gaat kijken...? Het is een verslaving. Kinderen kunnen niet meer 20 minuten in de bus zitten zonder iets te doen. Dus alle kinderen zitten op Twitch Apex legends filmpjes te kijken. Pure verslaving. Informatie-verslaving. Must-have-stimula. Zeer gevaarlijk. Bedrijven spelen namelijk een spelletje met al deze verslaafden. 20 jaar geleden was een ontwikkelaar geburned als ze geld vroegen voor een map-pack. Nu betalen we 20 euro voor een SKIN? Pure informatie-stimula-verslaving. Must-get-new-achievement. Must-have-new-item. Jullie leveren rijke mannen miljarden euro's op. En pikken dat vervolgens ook gewoon. Wat raar is. Want dat het ongezond is wordt gemakkelijk aangetoond. Niet voor niets is de jongere generatie (tot 25, maximaal 30 jaar) extreem veel deppresief, burn-out, bore-out, eenzaam, geen energie, geen motivatie. Niks. Dat komt serieus hierdoor. Ik heb geen Facebook, geen instragram, geen twitter, ik kijk nooit twitch. Heerlijk. Alleen jammer om steeds meer om me heen te zien hoe een nieuwe generatie zichzelf (onbewust) volledig verkloot. Oke, groetjes.

0
test

@Voci Of iedereen beslist zelf waar hij/zij zijn/haar tijd en geld aan besteed? Jong of oud, niet iedereen is over één kam te scheren. Ik snap waar je heen wilt met dit maar zo te lezen ben je van een oudere generatie. De toekomst is niet alleen maar eng...

0
test

@Voci Wat een vreselijk zelfingenomen, arrogante reactie zeg. Een heel pleidooi, enkel om te verbloemen dat je gewoon even wilt laten weten hoe "goed" jij bent omdat je niet aan social media doet. Leef lekker je leven en laat andere dat ook doen. Oke, groetjes.

0

Aanbevolen voor jou