Op de Consumer Electronics Show, die gaande is in Las Vegas, hebben de Aussies van IGN enige speeltijd met Crysis doorgebracht, het verbluffend ogende next-gen project van de Duitse studio Crytek. Hierdoor weten we nu iets meer over deze veelbelovende titel.

Zo zal Crysis tien levels bevatten, die elk meerdere missies bevatten. Er zijn ook verscheidene zijmissies, waarmee je extra munitie of wapens kunt verdienen. Je  nanosuit zal vier verschillende modi bevatten: cloak (je neemt dan de kleuren van de omgeving aan als camouflage), strength (je kunt grote objecten oppakken en die naar vijanden gooien en je kunt ook hoger springen), speed (je rent harder en kunt verder springen) en armor (je kunt beter tegen schade en je zult geleidelijk genezen). Deze krachten zullen je energiemetertje laten doen dalen, en deze moet zich eerst opladen voordat je weer een speciale kracht kunt gebruiken.

 

En van de physics wisten we al dat ze indrukwekkend waren, maar wat dacht je van dit: rookpluimen worden realistisch met de windrichting meegevoerd en zullen dus in dezelfde richting waaien als waarnaar bomen buigen. Ook kan vuur overslaan naar ander brandbaar materiaal. Bovendien zullen er extreme weersomstandigheden in Crytek voorkomen: tornado's, regen en sneeuwstormen.

En dan de multiplayer. Je kunt met maximaal 32 man online, en er zijn twee multiplayer modi: Deathmatch en Power Struggle. In Power Struggle zijn er twee teams met elk een basis, bijvoorbeeld een onderzeeër of een vliegtuig. Wanneer je een fabriek inneemt, kun je voertuigen en wapens produceren. Het doel is om de vijandelijke basis te vernietigen, maar daarvoor moet je een speciaal superwapen maken waarover Crytek nog niets wil onthullen. Het doet een beetje denken aan de Titan modus uit Battlefield 2142.

Bovendien zijn er drie plaatjes die we jullie nog niet eerder hebben getoond. En het ziet er weer even oogverblindend uit als we van Crysis gewend zijn.