Vandaag twee nieuwe dingen omtrent deze stedenbouwsimulatie van Maxis. Ten eerste is er op GamersClick een interview te vinden waarin met wat dieper ingaat op de gameplay aspecten van dit spel. Zo vroeg men wat het verschil was tussen de 3 verschillende modes die het spel kent: God, Burgermeester en Sim:GC: Sim City 4 sees the implementation of 3 definite mods: God, Mayor, and Sim. Could you please tell us a bit more about these and how they will work? KH: God mode allows you to make grand changes to the terrain of your city. In addition to that, if you are a vengeful god, you can destroy your city with the disaster tools that we provide. In mayor mode you grow your city, make decisions about where police stations, power plants, water pumps, etc go, and manage the budget. In My Sim mode you can import Sims from the Sims, move them into neighbourhoods, and get feedback from them about what they think of your city. As the lives of your citizens improve, the life of your Sim improves. Anything that can happen to your residents can happen to your Sim. So be careful where you place that tornado. Tevens is op 3D Gamers een leuk filmpje te zien dat vooral een aantal technische truukjes van het spel goed in de verf zet. Zo zie je een vulkaan langzaam uitbarsten, een treintje door de heuvels rijden en vuurwerk zich boven de stad uiteen spatten. Visueel vermaak noemt men dat. Daarvoor surf je hierheen.