Mortal Kombat-ontwikkelaar hoopt op overstap naar nieuw genre | Gamer.nl

Mortal Kombat-ontwikkelaar hoopt op overstap naar nieuw genre | Gamer.nl

The King of Monsters. Die titel verdien je niet zomaar. Die titel krijg je als je daadwerkelijk de koning van de monsters bent, als je van het kaliber Godzilla (Gojira voor intimi) bent. We waren graag wat ouder geweest om zo met knikkende knieën voor een tv te kijken naar de originele Godzilla uit 1954. Toen was een man in een pak die op miniatuurhuisjes stampte nog voldoende om je de stuipen op het lijf te jagen. Anno 2015 is Godzilla meer een culticoon dan daadwerkelijk een angstaanjagend monster. Toch heeft de koning nog altijd een bijzondere aantrekkingskracht, waardoor we toch graag weer heel Japan aan gort trappen in de nieuwste Godzilla-game.

Boon ziet NetherRealm Studios' aankomende vechtgame Injustice: Gods Among Us als een eerste stap richting een nieuw genre: "Als Injustice het goed doet, dan wordt onze volgende stap een game die niet een vechtgame is, mi chien iets compleet unieks. Dit is onze eerste stap in die richting."

Wanneer NetherRealm Studios wel een nieuwe Mortal Kombat-game maakt, moet die ook iets nieuws doen. "Als we een tiende game in de Mortal Kombat-reeks maken, dan zou het niet zomaar Mortal Kombat 9 met meer personages en dezelfde features zijn. We zouden echt iets willen introduceren dat uniek en anders is."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou