Molyneux: gamers moeten liefde voelen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De enthousiaste spelontwikkelaar Peter Molyneux sprak afgelopen week inLonden als onderdeel van een lezing georganiseerd door EA; 'TheIndustry Speaks: The Future of Entertainment'. Hier zei Molyneux tegenandere gamedesigners dat de gamesindustrie meer innovaties zalmoeten maken, wil ze blijven groeien.

Als we het over de ontwikkeling van de nieuwe Fable voor de X360 hebben, zeiMolyneux: "de grootste eigenschap van de game is dat ik je wil latenvoelen. Voor mij is dát waar de revolutie zal plaatsvinden. We hebbengevoeld hoe het is om iemand te verminken en de emoties die gepaardgaan bij macht, maar we hebben meer complexe en intere antere emotiesnodig. Daar komt de échte innovatie vandaan."

Molyneux' vorige project.

Verder stelt hij dat onlinegames de potentie heeft om spelers bijelkaar te brengen en zo gamen naar een breder publiek te brengen zolanghet maar mogelijk was om de speler geliefd te laten voelen. "Deinnovatie dat jij, ik en vrienden samen een spel spelen en daardoor metelkaar plezier maken, en om hetzelfde ding schreeuwen, dát ismijn ultieme plan. Éen van de emoties die ik hoop te bewerkstelligen, als ik mijn werkgoed doe, is liefde. Niet zelf ergens van houden, maar iets datvan jou houdt," zei hij.

Betwistend dat het ware online gaming nog niet bestaat omdat de huidigeMMOG's niet uitreiken naar een mainstream publiek zei Molyneux: "er isnog geen enkele online game gemaakt. Ja, er is World of Warcraft, en dat isfantastisch. Ik zat zes maanden lang in mijn ondergoed tot vier uur 'smorgens de game te spelen tot ik realiseerde dat miljoenen dit met mijdoen. Maar dat is niet echt innovatie. Dat werkt alleen op nerds zoalsmij. Mijn pa ie is om online games aan iedereen te introduceren."

Naast emotionele doelen zei de designer ook dat games diepereervaringen moeten bieden, die meer moeten dan een bestaand gamepubliekplezieren.

"We hebben meer verslavende concepten nodig. En we hebbenminder games over zombies of aliens en grote wapens nodig, dát zal onshelpen om meer mensen te bereiken. We hebben ontzettend diepe gamesnodig! Als wij iets bouwen wat er echt uitziet, dan moet het zich ookécht gedragen. We kunnen niet langer meer boekenkasten hebben waarvanmaar één boek leesbaar is. Zelfs de physics-engines van tegenwoordigzijn fantastisch. Maar ze zijn alleen voor ons fantastisch. Dat is nietgoed genoeg voor andere consumenten. Zij hebben liever échte physics enniet game-physics. De gamesindustrie zal nog een lange weg moeten gaanvoordat we dat zullen bereiken."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou