Nieuws
PlayStation 5

Patent hint naar hartslag- en zweetmeter in PlayStation 5-controller

Meer innovaties voor de DualShock 5?

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Na het patent van de mogelijke vr-controller van de PlayStation VR 2 is er nu weer een patent van Sony opgedoken. Het gaat nu om een patent voor de mogelijke PlayStation 5-controller met interessante sensoren.

Het patent voor de controller verscheen op de website van de United States Application. In de beschrijving staat dat de PlayStation 5-controller mogelijk is voorzien van een biofeedback sensor. Met deze sensoren kan de controller de hartslag van de gamer meten en hoe zweterig de handen zijn. In het patent staat dat de controller nadat die de informatie heeft ontvangen zich kan aanpassen aan de gebruiker. Je kan het patent hieronder bekijken.

PlayStation 5

Of Sony echt van plan is om een controller met deze functie uit te brengen is nog niet met alle zekerheid te zeggen. De PlayStation 5 komt als het goed is later dit jaar uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste manier om je back-up te beveiligen Twee trailers voor Animal Crossing: New Horizons verschenen
12

Reacties op: Patent hint naar hartslag- en zweetmeter in PlayStation 5-controller

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paralize

    • 25 februari 2020 15:57
    Wel gaaf, maar, kunnen ze dit dan ook doorsturen naar bijvoorbeeld zorgverzekeraars? Dat je een aangepaste premie krijgt naar gelang de hoeveelheid die je gamed en naar gelang wat ze meten hoe 'fit' je bent? Bedoel; alle data is veel geld waard, deze data dus ook!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DionW

    • 26 februari 2020 08:10
    @Paralize Helaas komt de AVG dan in het spel. Dus dat zal wss niet mogelijk zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paralize

    • 26 februari 2020 14:39
    @DionW Als ze in de algemene gebruikersvoorwaarden verwerken dat je alleen die controller kan gebruiken mits je akkoord gaat dat het gedeeld wordt met derden, zijn ze er toch? Iedereen klikt toch wel op ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 25 februari 2020 16:03
    Komen de zweterige mensen in andere lobby's in COD?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 25 februari 2020 16:27
    @MelvinChowder
    Nee, ze willen meten of je een crimineel bent, om je daarna te verklikken bij de autoriteiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 25 februari 2020 16:42
    @Ghost Of een drugsgebruiker, die zweten ook wat harder dan andere mensen bij bepaalde substanties.. xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nuage

    • 25 februari 2020 16:58
    Adaptieve horror games: als je teveel gaat zweten wordt de horror wat afgezwakt (en kan ook de andere kant op werken). Bij VR horror games begrijp ik dat wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 februari 2020 17:22
    Alsof ik wil dat Sony zich bemoeit met dat soort dingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 25 februari 2020 18:10
    @fonsrutte ik vond de Wii Vitality Sensor toen ook een gaaf idee helaas kwam deze er nooit (voor bij horror games bv ) , maar ik kan me voorstellen dat als jij je playstation aanzet en het bericht krijg dat je beter kunt gaan douchen ipv gamen dit als vervelend ervaren kan worden =)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 25 februari 2020 19:22
    En wat nou als je niet zweet en chill blijft, mis je dan gameplay elementen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 februari 2020 07:36
    @Aquemini dan ruik je in ieder geval beter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 25 februari 2020 20:03
    Gimmick als je het mij vraagt