Mogelijk gebruik gebarentaal in Half Life 2: Episode 3 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Gabe Newell wil graag gebarentaal gebruiken in Half-Life 2: Episode 3. Met deze manier van communiceren wil Newell diepere personages creëren en de animatietechniek die gebruikt worden tijdens een game als Half-Life 2 verbeteren. Expre ie van het gezicht is volgens Newell erg belangrijk bij het gebruik van gebarentaal.

Als voorbeeld haalt hij Alyx, een personage in de Half-Life 2-reeks, aan: "Alyx was verliefd op iemand met een gehoorprobleem en daarom leerde ze [haar robot] Dog gebarentaal om te kunnen oefenen. Er gebeurde iets, mi chien werd de man uitgezonden om tegen de Combine te vechten, maar daarom is ze met Dog gaan gebaren. Zo kon ze communiceren zonder geluid te maken. Dit was voor ons een goed excuus om deze techniek te gaan gebruiken."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou