Alweer een goede week hebben we kunnen ervaren hoe de multiplayer kant van Return to Castle Wolfenstein zal zijn. En de multiplayer test is een groot succes, want de meeste servers zitten vol en de test zelfs is gigantisch vaak gedownload. De test zelf heeft alleen één map en na een dagje spelen ken je onderhand elke zandkorrel. 3DAP komt dan ook met de vraag of Id zal toestaan dat er custom maps gemaakt zullen worden. 3DAP gaat er dan ook vanuit dat Return to Castle Wolfenstein een succes zal worden, mits men de vlammenwerper in het spel laat zitten. The test's somewhat unique game play covers a mix of team and single player action. The necessary class for the map is an engineer to penetrate the Axis main base at a small sprint from the spawn. This makes the objective almost impossible to prevent, the only other defendable point is the documents themselves as there are several ways to gain access to their vicinity and no way of setting up efficient defense without staying with the documents. The team effort involved is minimal and everyone's main goal is to frag. The general aspect of combining respawns every thirty seconds with medics is (as far as I've seen) a futile attempt at promoting team play, unfortunately the test server by default doesn't make revival a worthwhile activity.

Burn baby burn, disco inferno

Veel mensen hebben namelijk geklaagd over de vlammenwerper. Zo zou het wapen te sterk zijn, want mensen die in vuur en vlam staan kunnen niets zien door de vlammen en ook de framerate gaat ernstig naar beneden. Ik kan me niet voorstellen dat de vlammenwerper uit het spel gewipt wordt, want dit wapen is juist een van de sterke punten van Wolfenstein.