Miyamoto: Zonder controller geen interactieve ervaring | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

"Ik denk dat je echt iets [in je handen] nodig hebt. Vanuit het perspectief van een ontwikkelaar denk ik niet dat ik een ervaring kan maken die echt interactief voelt zonder iets in in de handen te houden, zonder dat je niet iets hebt dat voor force feedback zorgt. Daarom denk ik dat de Wiimote, specifiek met de Wii MotionPlus, zo'n goede ervaring oplevert."

Frisbee gooien

"Zo voelt het boogschieten in Wii Sports Resort heel goed. Ook frisbeeën is intere ant. Hierin heb je niet alleen precisie in beweging, maar wanneer je de frisbee gooit, hoor je ook het geluid van een frisbie die door de lucht vliegt uit de Wiimote komen. We werken al een aantal jaar met bewegingscontrole en we hebben echt geleerd hoe we er goed gebruik van maken en wat er allemaal mee gedaan kan worden. Als ik kijk naar wat anderen aankondigden op de E3, zie ik dat ze de basis voor de technologie te pakken hebben, maar dat ze mi chien nog moeten leren hoe ze er hun voordeel mee kan halen in interactieve ervaringen."

Lichtje dat van kleur verandert

"Ik denk dat sommige ontwikkelaars [van Microsoft] met dit vraagstuk te maken gaan krijgen en dat ze daar oplo ingen voor moeten vinden. Dat is volgens mij de reden dat één van deze nieuwe apparaten niet alleen met een camera geleverd wordt, maar ook een soort controller met een lichtje dat van kleur verandert", aldus Miyamoto over Sony's nieuwe technologie, dat op hun persconferentie tijdens E3 deze maand getoond werd. "Het zijn intere ante ideeën en er zijn intere ante manieren waarop je dit kunt ontwikkelen, maar het zijn uitdagingen waar ze nog steeds mee te maken hebben en die ze proberen op te lo en."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou