Nintendo's sterontwikkelaar Shigeru Miyamoto heeft op 30 juni 2008 een patent aangevraagd op een nieuwe manier van het spelen van games. Het is een hulpmiddel om spelers te laten kiezen hoe ze een spel willen spelen. Het is opgedeeld in drie delen:

Game: Je speelt een spel op de normale manier, maar je hebt wel de mogelijkheid om tijdens het spelen videohints op te roepen om verder te komen. Digest: Hierbij bekijk je een speelsessie van de ontwikkelaar van het spel. Hierin wordt het verhaal van begin tot eind doorgespeeld en krijgt de speler de mogelijkheid om op elk gewenst moment zelf de macht over het personage terug te nemen. Je personage zal attributen krijgen die voor de scène nodig zijn en zal sterk genoeg gemaakt worden. Saven is niet mogelijk in Digest-mode. Scene menu: Hierin kun je direct naar de scène gaan waar jij het spel wilt starten.

Het gerucht doet ook de rondte dat dit patent betrekking heeft op de ontwikkeling van een nieuwe Zelda-game voor de Wii. Zodra er meer over bekend is hoor je het natuurlijk meteen.