Miyamoto: "Bewegingscontrollers concurrent grote uitdaging" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In een interview met Mercury News gaf de bedenker van onder andere Mario en Zelda aan dat "bedrijven die vanaf punt nul beginnen en proberen [de bewegingsgevoelige controllers] voor een goede prijs in de winkels te krijgen een uitdaging voor zich hebben. [Nintendo] heeft miljoenen controllers verkocht voor een degelijke prijs."

Sony kondigde tijdens de E3 afgelopen juni een bewegingsgevoelige controller aan. Ook Microsoft kondigde een product aan waardoor je voor de Xbox 360 in beweging kunt komen. Project Natal zal echter zonder controller geleverd worden. In plaats daarvan beweeg je je lichaam en wordt dit opgepikt door een camera.

Digitale distributie

Miyamoto gaf in hetzelfde interview aan dat hij niet denkt dat digitale distributie de traditionele verkoop van videogames gaat vervangen. "Ik ben persoonlijk één van die mensen die nog steeds een album wilt kopen als alle nummers al op iTunes staan. Ik voel me meer op mijn gemak bij fysieke media. Entertainment wordt niet zomaar digitaal. Kijk bijvoorbeeld naar de Wii MotionPlus: dat is niet iets dat je via digitale distributie kunt leveren."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou