Nu de eerste betafase van Star Wars Galaxies binnen enkele weken live gaat voor een klein honderdtal testers, blijft er voor de rest van de fans niet veel anders over dan het afzoeken van de Station boards, op zoek naar nieuwe info.

Om deze onvervulbare honger naar nieuwe facts te vervullen, heeft Haden Blackman van Verant een flinke update gedaan waarin o.a. meer bekend is gemaakt over shops en het bouwen van huizen in Galaxies.

Volgens Haden ligt de nadruk in Galaxies alvast een stuk minder op het zoeken naar unieke items. De unieke items die er zijn, worden vaak door andere spelers gemaakt.We have unique items in the game, but they are mostly because players make them. We don't really have that sort of unique "artifact" type item. Again, at one point we planned to, but the more we thought about it, the less sense it seemed to make. How much fun is it, really, for there to be one Sith Holocron in the entire galaxy, that basically nobody else gets to even see? How much time are spending implementing it, when we could be making features for everyone in the game to enjoy?

So we do have uniques, but in a very different way. Players can make one-shot unique items. They can inscribe them with unique names. They can choose to never give out the schematic to make a duplicate (though someone could try to reverse-engineer it). We also have "antiques," items that are old that cannot be made anymore, because the materials cannot be found anymore to repair them. De hele reut tekst is op Sony's Station te lezen.