Nieuws

'Microsoft zendt volgende maand een Bethesda-showcase uit'

Bedrijf zou meer duidelijkheid over de toekomst van Bethesda willen geven

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft zou volgens een insider medio maart een evenement uitzenden waarbij het meer details geeft over de toekomst van Bethesda.

De overname van Bethesda's moederbedrijf ZeniMax door Microsoft die vorig jaar is aangekondigd, moet ergens binnenkort volledig rond zijn. Om duidelijkheid te scheppen over de toekomst van Bethesda en diens games, zou Microsoft in maart een livestream uitzenden waarin het dieper ingaat op de overname.

Dat claimt GamesBeat's Jeff Grubb, een inmiddels bekende insider die regelmatig details over allerlei zaken binnen de game-industrie lekt, in een recente podcast. "Zodra de deal rond is, gaan ze er op een grootschalige manier over praten", aldus Grubb. "Ik weet niet of het een volledig, Direct-achtig evenement is, maar ze gaan er melding van maken, uitgebreid over praten en uitleggen wat (de overname) voor iedereen betekent... ze gaan praten over hoe beide bedrijven één gaan worden in de nabije toekomst."

Grubb lijkt hiermee aan te geven dat het waarschijnlijk is dat Microsoft - bijvoorbeeld in een video - meer duidelijkheid gaat scheppen over op welke systemen Bethesda-games in de toekomst verschijnen. Het bedrijf heeft licenties als Doom, Wolfenstein, The Elder Scrolls en Starfield in het bezit. Deze komen in de toekomst logischerwijs sowieso op Xbox-consoles en pc uit, maar of ze ook op concurrerende platforms verschijnen is nu nog niet duidelijk. De details die Microsoft zou gaan geven, zouden hier meer duidelijkheid over kunnen scheppen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Doelgerichte verbeteringen in 16 jaar aan SteelSeries-headsets Tekken 7 krijgt een Pools personage
20

Reacties op: 'Microsoft zendt volgende maand een Bethesda-showcase uit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2021 13:25
    als micro klanten wilt trekken naar gamepass waarom zou je dan je games op je grote concurent uitbrengen de ps wat op dit moment marktleider is.
    Ik denk het al vanaf dag 1 het gaat niet gebeuren maar wie weet wat grote bedrijven denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 22 februari 2021 13:35
    @hulstpower na een jaar ofzo pas naar Nintendo en/of PlayStation om nog geld te verdienen aan de dan inmiddels wat oudere games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2021 14:03
    @sandervs doen ze dat met forza, halo, gears, flight sim, age of empire ze doen het nooit. Ja ori maar daar waren ze alleen uitgever van en minecraft en die was al op ps. Ik verwacht van niet en waarom zouden ze geld van Nintendo en Sony heeft micro niet nodig en de andere partijen doen het ook niet. Nee als hun doel echt is op gamepass te verkopen waarom dan games naar concurrent. Tenzij gamepass naar ps en Nintendo komt of als zenimax het in contract heeft gezet dat de eerste paar jaar het moed of eu eist het maar dit verwacht ik allemaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 23 februari 2021 17:13
    @hulstpower zal sowieso per titel bekeken worden denk ik. Halo is nu zelfs op Steam en grafisch moet het kunnen op de Switch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 februari 2021 14:08
    @hulstpower Ik ben ook wel benieuwd hoor.. als ze ballen hebben maken ze het volledig exclusief. Daarmee versterk je je eigen merk. Uitbrengen op de PS brengt echter ook natuurlijk een hoop moneys in het laatje .. Kijk Gamepass owners zijn sowieso al de winnaars. Die hoeven de games nooit full price aan te schaffen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2021 14:49
    @kleinekoosjer helemaal mee eens. Maar je laat Sony wel geld verdienen aan jou investering van 7 miljard en wat Sony pakt iets van 30% aan elke verkochte game dacht ik op hun platform. Maar misschien heb ik het fout maar ik denk dat bij micro om het aantal gamepass houders gaat en niet verkochte games en consoles meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 februari 2021 16:10
    @hulstpower Dat is geen misselijk percentage.. dan zou ik het niet doen als ik MS was..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2021 16:33
    @kleinekoosjer weet het niet 100% zeker. Maar dacht ooit in verleden dat micro ps en Nintendo zo 30 % pakt van alle games die verkocht worden op hun platform. Dacht dat op steam ook hoog was en dat alleen epic weinig pakt. Maar hou me er niet van maar ze krijgen wel iets van 20 a 30%.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 22 februari 2021 15:50
    @hulstpower Ik denk niet dat ze grote titels als Elder Scrolls of Fallout gelijk op Game Pass uitbrengen. Hooguit een korting om het spel aan te schaffen. Als ze echt geld willen verdienen lijkt het me logischer om het op alle platformen uit te brengen voor de volle prijs en dan misschien zoals in het verleden tijdelijk exclusief voor Xbox. Ook tonen ze hiermee goed gedrag naar buiten dat ze 'echt' om de gamers geven. Willen ze liever dat de Xbox meer verkocht word brengen ze het alleen uit voor Xbox. Pas na een paar maanden als de meeste fans het spel al hebben gekocht zullen ze het uitbrengen op gamepass vermoed ik.

    Starfield is dan weer een heel ander verhaal. Dat kan nog alle kanten opgaan en het zou me niks verbazen als ze die exclusief uitbrengen voor Xbox of gelijk naar Gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2021 16:05
    @Ryme waar zit gamepass nu op 20 miljoen gebruikers nou betaalt niet iederen de 15 euro per maand of 10 euro per maand. Maar zitten er vast veel tussen en micro wilt dit nummer naar een heel belachelijk hoog getal. Ik dacht 1 miljard maar iemand hier op gamer zei 2 miljard. Nou als ze daar al de helft van halen halen ze alle kosten er uit van alle studios met gemak en je vergeet micro heeft zoveel geld dat ze het kunnen leiden om maar de grooste te worden.. Ik. Hoop voor mensen die alleen ps of Nintendo willen kopen dat zenimax games daar o komt ik gun. Het iedereen ik zie het alleen niet gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 22 februari 2021 17:26
    @hulstpower Dat aantal gamepass houders gaat er zeker komen hoor daar mag Sony een voorbeeld aan nemen!

    Nintendo zal het nooit doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2021 17:34
    @inkmasteryPS4 Sony heeft gezegd dat ze al iets hebben als antwoord op gamepass. Denk ps now maar sinds dien is het stil bij hun daar over. Maar miljard is wel heel veel he een half miljard is ook al heel veel. Maar mobile gaming is heel groot dus het kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 23 februari 2021 09:00
    @hulstpower Laten we uitgaan van het gunstigste geval en zeggen dat ze 1 miljard abbonees hebben die 15 dollar betalen dan hebben ze pas na 5 maanden de aankoop terugverdient wat ze hebben uitgegeven aan de overname van Bethesda (7,5 miljard) maar vervolgens moeten ze ook nog de werknemers van de studios zelf betalen en alle andere onkosten die komen kijken bij het ontwikkelen van games…

    Vanaf het eerste gezicht lijkt het misschien alsof MS veel geld verdient met de gamepass maar de eerste paar jaar zal het nog niet winstgevend zijn. Kan me ook niet voorstellen dat andere ontwikkelaars hun games gratis aanbieden om op gamepass te komen. MS heeft het geld om dit langer te ondersteunen inderdaad maar of ze nu al winst maken betwijfel ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 23 februari 2021 09:38
    @Ryme heb je de kwartaalcijfers van ms gezien? Die waren echt heel erg goed, ook voor gaming. Reken maar dat ze flink winst maken met Gamepass.
    Ze hoeven de 7.5 miljard helemaal niet "terug" te verdienen. Zoiets heet een investering. Ze kunnen het ook later weer verkopen voor 10 miljard aan Amazon bijvoorbeeld. En misschien zijn de 7.5 miljard wel leningen? Dan hoeven ze het helemaal niet terug te verdienen, alleen de rente. Er zijn zoveel constructies mogelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 februari 2021 13:23
    @Ryme Zo investering hoeven ze ook niet in 5 maanden terug te verdienen of eerste jaar.
    Het heet een investering als ze het geld op de bank lieten staan betalen ze er belasting over dus kost het geld nu is geld weg maar krijgt het bedrijf er iets voor terug studios en ip waar door gamepass weer voor veel mensen aantrekkelijk lijkt.
    Phil heeft ook al gezegd ze hebben sony niet nodig om met verkochte games het geld terug te verdienen. En inderdaad van 3rd party games zijn natuurlijk niet gratis. Maar netlix verdien ook geld en disney dus er zal wel geld in zitten in deze contstuctie anders doet een groot bedrijf dit niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 februari 2021 16:25
    @Ryme Alle first party games komen toch direct op gamepass?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 23 februari 2021 09:00
    @kleinekoosjer Je hebt helemaal gelijk! Mijn fout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 februari 2021 14:29
    Ik hoop dat ze Fallout 5 gaan aankondigen en dan gewoon weer als vanouds en niet als dat gedrocht Fallout 76.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 22 februari 2021 15:34
    @DarkraverX Lol, kun je nog lang wachten. Ze gaan eerst Starfield en nieuw deel van Elder Scrolls uitbrengen. Als het goed is gaan ze dan na alle DLC van ES pas beginnen met de ontwikkeling van een nieuwe Fallout.
    Tevens is FO76 nog steeds een veel gespeeld spel met maandelijks nieuwe updates ontvangt en word nog zeker dit hele jaar verder ondersteund met meerdere updates. Lijkt me toch niet dat ze dat zouden doen als het werkelijk een gedrocht zou zijn zoals je aangeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 22 februari 2021 17:27
    @DarkraverX Fallout 76 🤮

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.