In een Xbox Wire-bericht laat Microsoft weten dat FPS Boost diverse nieuwe methodes gebruikt om in sommige gevallen een dubbele fps te krijgen. In enkele gevallen wordt de framerate zelfs verviervoudigd.
"Hogere, stabielere framerates laten games visueel soepeler draaien, wat spelers meer de gameplay in trekt. We werken nauw samen met ontwikkelaars om de ervaring naar een hoger niveau te tillen, terwijl we de oorspronkelijke intentie van de game aanhouden."
Vooralsnog zijn er een vijftal games aangekondigd die gebruikmaken van FPS Boost. Het gaat om Ubisoft-games Far Cry 4 en Watch Dogs 2, de platformer New Super Lucky's Tale (dat in 120 frames per seconde loopt), Sniper Elite 4 en UFC 4. In de toekomst moeten meer games die hier gebruik van maken aangekondigd worden.
In de lente moet er een systeemupdate voor de nieuwe Xbox-consoles uitkomen waardoor spelers games kunnen "managen", waarbij men zelf kan bepalen of de FPS Boost aan of uit staat. Door tijdens het spelen op de Xbox-knop op de controller te drukken, krijgen spelers ook te zien of een game in FPS Boost-modus draait.
Digital Foundry heeft een test uitgevoerd met de vijf games. De resultaten zijn in onderstaande video te zien.
Reacties op: Microsoft kondigt 'FPS Boost' voor backward compatible games aan
hulstpower
Weet niet of het toevallig is maar van de games zijn er 2 van ubisoft en hoor steeds geruchten dat micro ze misschien gaat kopen of er mee bezig is.
Roy36NL
hulstpower
Xymie
Dit zijn games die met locked FPS gebouwd zijn. Ze moeten dus echt een update op het spel doen. Misschien werkt de methode die ze nu hebben het beste met Ubisoft games.
hulstpower
Vond het zo toevallig dat ik her en der hoor over geruchten van overnamen en dan nu dit.
Maar het hoeft niet perse locked fps games te zijn het kan op elke game werken maar ze moeten het wel handmatig doen.
Roy36NL
mhnl1979
xeros
Roy36NL
Ziminar
Als het op gamepass zou komen zou ik een AC misschien wel gaan proberen. Nu weiger ik dat
Wat zal Coola balen als dit waar is, hij heeft een gruwelijke hekel aan Microsoft en een grenzeloze liefde voor Ubisoft
Roy36NL
Ziminar
Eh nou, wat mij betreft zijn het dat al een tijdje.
Er heeft iemand op inside.gamer.nl een mooi stuk over geschreven, waarin duidelijk wordt dat eigenlijk de nieuwe gameplay-elementen die ze erin stoppen heel lui en beperkt geïmplementeerd zijn (niet zijn exacte woorden, maar mijn interpretatie daarvan).
Het lijkt erop dat ze alleen maar gameplay introduceren om alleen maar te kunnen zeggen wat er allemaal nieuw aan is, terwijl het maar heel oppervlakkig is.
Senchi87
hulstpower
Senchi87
hulstpower
markiewong
melody
hulstpower
mhnl1979