Een van de meest belovende Vietnam first person shooters is Men of Valor: Vietnam, in ontwikkeling bij 2015, de studio verantwoordelijk voor de klassieker Medal of Honor. Het spel zal net als MoHAA vooral gericht zijn op gameplay en minder op realisme, aangezien het niet echt vermakelijk is om uren door de jungle rond te lopen voordat je eens wordt of gaat aanvallen. De omgeving, karakters en wapens zijn echter wel realistisch, als we John Whitemore, development director bij 2015, mogen geloven.VE3D - Vietcong also received further criticism for its European release as it featured an unhealthy amount of tomato ketchup as well as excessive swearing and racial slurs. How do you intend to handle the content of the game without it appearing false and sanitised? John Whitmore - The content just needs to be handled tastefully and un-sensationally, the way it has been in successful films and novels set in the Vietnam War. We're letting authenticity be our guide here. We're not going to load up on curse words for the sake of it, but when Marines see a buddy get shot, they're apt to swear. We've gone through a lot of period accounts to try to get accurate language, and we feel our level of profanity is consistent with what you'd hear on the actual battlefield. The major exception we've made is with racial slurs - the perception of what is reasonable has changed a bit since 1965 to the point at which some commonly used and unremarkable phrases of the period would now be considered extremely offensive. Voor iedereen die niet alleen door de jungle durft te lopen is er goed nieuws, want de singleplayer campaign in Men of Valor: Vietnam kan ook in co-op mode gespeeld worden. Samen met nog een gamer kun je de strijd aangaan met Vietcong en NVA. In dit interview komen we verder meer te weten over de AI, het gebruik van scripts, de Unreal engine en wat de hoofdreden is om Vietnam als thema te kiezen.