De Russische ontwikkelaar Nival Interactive is in korte tijd van een nieuwkomer veranderd in een van de meest productieve ontwikkelaars van strategische games. Alleen dit jaar al heeft men een drietal spellen op de markt gezet, namelijk de opvolger van de turn-based strategsiche game Etherlords, het prachtige squad-based WW2 spel Silent Storm en de wat meer grootschalige WW2 RTS Blitzkrieg.

Van deze laatste heeft men onlangs een opvolger aangekondigd. Blitzkrieg 2 zal gebruik maken van een volledige 3D engine, daar waar in de voorganger enkel de eenheden in 3D waren. Daarnaast belooft men meer strategische keuzes voor de speler, wat men onder andere op de volgende manier heeft weten te bereiken:One of the biggest changes in the game play is that each mission in Blitzkrieg II has multiple primary and secondary objectives that are connected to other missions to provide limitless strategic choices. The player now can choose what type of reinforcements he would like to get and when, which depends not only on his actions in the mission, (for instance the retention of the train station), but also on his success in previous missions of this campaign. As a matter of fact, experience in previous missions means a lot for the game play: the player earns promotions (which allow him to use more units in further missions) for his success. Blitzkrieg 2 zal pas in het eerste kwartaal van 2005 verschijnen. Lees alvast dit interview om het nodige over het spel te weten te komen.