"Als en wanneer er console-versies van Street Fighter IV komen, kunnen we personages zoals Sakura (Street Fighter Alpha) en Ibuki (Steet Fighter III) er in stoppen", aldus Capcom producer Yoshinori Ono. "Voor games die je thuis speelt, heb je meer inhoud nodig. Mensen kunnen zo lang als ze willen oefenen met de personages voordat ze met hen online gaan. Dus het is een goed idee om meer personages in de console-versies te stoppen dan in de arcadegame."

Ono lijkt goed op de hoogte van wat de fans van Street Fighter verwachten. "We weten dat er mensen zijn die Alpha en SF III personages willen. Of zelfs meer nieuwe personages. We krijgen genoeg emails en we lezen forums. We luisteren naar de fans. We respecteren ze ook, ze zijn erg belangrijk voor ons."

Vooralsnog zijn console-versies niet aangekondigd, maar iedereen gaat er van uit dat het niet bij de arcade-versie blijft. Welke console(s) is vooralsnog giswerk. Ono is wel een voorstander van Nintendo's filosofie. Ook hij vindt dat graphics niet dusdanig belangrijk zijn dat ze een game maken of breken. "Street Fighter IV heeft geen geweldige graphics nodig om leuk te zijn om te spelen. We kunnen het in principe op de Wii uitbrengen. In feite kan het zelfs op de Game Boy. Zolang de regels hetzelfde blijven kan het onafhankelijk blijven van de graphics. We gaan proberen een zo groot mogelijk publiek te bereiken."

Over de gameplay in Street Fighter IV wist hij nog te zeggen dat het anders werd dan het derde deel in de serie. "Bij Street Fighter III was je lid van een exclusieve club als je er goed in was. Was je dat niet, dan hoefde je niet eens te proberen te spelen. Deze keer gaan we proberen het genre wat breder te maken en leuk voor mensen die de laatste tijd niet meer zoveel beat 'em ups hebben gespeeld. Het gaat erg op schaken lijken. Je hebt professionele schakers, maar je kan ook tegen je opa spelen die de regels kent en je kan dan net zoveel plezier hebben. Je moet zelf weten hoe goed je er in wordt. We geven je het bord en de stenen en de regels."