In navolging op Red Hammer komt Bohemia Studios binnenkort met de spectaculaire expansion pack 'Resistance' voor Operation Flashpoint, één van de grote Codemasters hits van afgelopen jaar.

In deze tweede uitbreiding wordt niet enkel de grafische maatlat een stuk hoger gelegd, maar is er een heel nieuwe single-player campaign te spelen en is het arsenaal met voertuigen en wapens flink uitgebreid. Om de multiplayer te verbeteren heeft Codemasters ook de hele netwerk-code herschreven.

ComputerandVideogames had een leuk gesprek met Andrew Wafer, gamedesigner bij Codemasters en werkzaam in het team van Bohemia Studios.We understand that missions in Resistance are closely linked. Is this to give it a stronger sense of story, and is this something that you think the original Flashpoint was lacking?

Wafer: With Resistance we've had the chance to not only draw on the experience gained from the development of the first campaign but also to take the time to make the story elements flow more naturally and with more depth and meaning. Cold War Crisis had you playing four main characters, each with his own story. Resistance is much more focused on one central hero, which allows for greater character development and a deeper sense of

immersion in Victor's world.

In tegenstelling tot het orgineel zal het wapentuig een stuk schaarser zijn doorheen de levels. Naar gelang je verder komt in de maps krijg je namelijk meer geavanceerd wapentuig ter beschikking.

Lees het interview op CV&G voor meer facts.