Na het succes van Operation Flashpoint lijkt het Engelse Codemasters ook het ondergesneeuwde Project IGI een tweede kans te willen geven. Het eerste deel werd namelijk wel gewaardeerd, maar heeft nooit een echte doorbraak weten te maken bij fantatieke gamers.

In een interview op ToTheGame vermeldt Innerloop's Managing Director, Henning Rokling dat er in het tweede deel vooral veel aandacht aan de AI van tegenstanders is besteed, een gevaarlijke uitspraak aangezien dit niet de eerste keer is dat developers zo'n statement doen.

Een presentatie in hartje Londen liet me een enkele maanden terug al wat meer zien van de gameplay en mijn eerste indruk was dat developer Innerloop zijn belofte misschien wel eens zou kunnen houden. Al zullen we voor een definitief oordeel nog even geduld moeten hebben tot mei van dit jaar.You have earlier stated that the AI of the enemy has been upgraded considerably, making it more challenging for the player. Can you give us a few pointers on the new enemy behaviour-patterns implemented in the game? The enemy soldiers are now classified into different categories, and their behaviour has been made more systematic. They are also communicating audibly amongst themselves, which helps the player somewhat. The AI soldiers are also sensitive to light conditions, which gives you an opportunity to utilise shadow areas to your benefit. They certainly notice when you kill one of their mates! They are much better at chasing you around, but evaluates the situation actively and sometimes wait for backup (which they have shouted for). So there are major improvements in this area.

Over de multiplayer is helaas nog niet zoveel bekend.