Vanmorgen wisten we jullie reeds te vertellen dat men bij Liquid Entertainment werkt aan een RTS gebaseerd op de Lord of the Rings trilogie van Tolkien en nog geen halve dag later is heeft GameSpy reeds een interview met de ontwikkelaars online staan. Men praat met Ed del Castillo over wat we zoal in het spel tegen kunnen komen. Zo gaat hij onder andere in op het detail dat we in het spel aan kunnen treffen. Battle Realms wist reeds veel kleine, leuke details in een RTS te verwerken maar War of the Rings doet er nog een schepje bovenop:GameSpy: What level of detail will be achieved in the game? Ed del Castillo: We're going for the big crazy on this one. The world is gonna be way cooler than anything you've seen in this type of game (knock on wood). Not that I want to play out the laundry list but I'll give you a taste. . . Wild animals. Every wild animal has a fight or flight response, a movement pattern, the need to eat, and many other variables that govern its behavior. If it's nocturnal, it only comes out at night, and the list goes on.Tevens weet hij te vertellen dat er in het spel zowel vechten als micro-management aanwezig zal zijn. Dus geen Medieval achtige toestanden waarin je enkel units onder je controle hebt maar ook niet met een al te grote nadruk op het ontginnen van grondstoffen. Daarnaast heeft elke eenheid opvallende sterke en zwakke punten die je als speler goed dient te benutten. Lees het hele interview hier. Het is nog wel even wachten tot dit spel op de schappen zal liggen: met oogt op een release ergens in 2004. Geduld is een schone zaak.