De speedfreaks onder ons zal bij het draaien van 3DMark 2001 vast wel zijn opgevallen dat de Matrix-scene in één van de benchmarks verdacht veel weg heeft van 3DRealms nieuwe game 'Max Payne'.

De mensen die nog wat aandachtiger hebben gekeken zullen ook gezien hebben dat deze benchmark zelfs gebruik maakt van de engine waarop Max Payne momenteel wordt gemaakt.

Tijd dus om na dit stukje game gameperformance de nodige vragen te stellen bij 3DRealms. En zoals altijd is het 3DRealm-forum hier de plek voor...FYI, the bullet holes in 3DMark 2001 were done pretty much the same way as in real action movies: by drilling the walls full of holes beforehand, then patching them up, and putting small squibs inside. In 3DMark 2001, replace the word drilling with booleaning, patching up with capping and small squibs with particle effect startpoints. Max Payne on the other hand has a material dependent decal system with sounds and particle effects, but it's not mesh deforming. Look at the screenshots in the magazine that show the decals off and you'll see.Er is dus nog een hoop verschil tussen de 3Dmark-versie en de uiteindelijke game. Misschien dat mijn vrees voor aanschaf van een nieuwe computer nog onnodig zal blijken.