'Medal of Honor-franchise raakte in een sleur' | Gamer.nl

'Medal of Honor-franchise raakte in een sleur' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De nieuwe Medal of Honor speelt zich af in het huidige Afghanistan, een gebied dat wordt verscheurt door oorlog en conflicten, waardoor de game afstand van zijn voorgangers. Die speelden zich allemaal af tijdens de Tweede Wereldoorlog.

"We keken naar de activa, het intellectuele eigendom, en het talent dat we hadden. Het was zinvol voor ons om Medal of Honor weer terug te brengen, maar het moest wel teruggebracht worden op een nieuwe manier, met een nieuwe aanpak. Dat is waar we de afgelopen achttien maanden mee bezig zijn geweest. De reactie op de nieuwe richting is tot dusver zeer positief en we hebben nog niet eens zoveel laten zien," aldus Gibeau. "Ik heb altijd de filosofie gehad in de game-industrie dat je de kern eerst voor je moet winnen. Je product moet gezien worden als kwalitatief, legitiem en relevant voor gamers en van daaruit moet je verder bouwen. Dat is waar je de ma a ook meepakt."

Online

"Met Medal of Honor voelden we dat we creatieve risico's moesten nemen met het intellectueel eigendom. We moesten een ontwikkelingsteam van wereldkla e bij elkaar zoeken en als onderdeel hiervan moest online een gewichtig deel van het aanbod en het design worden." Daarom heeft EA het team van DICE, dat verantwoordelijk was voor Battlefield 1943, gevraagd om het online component te verzorgen. "Ik vond dat de multiplayer niet genoeg aandacht kreeg. Elke shooter die de moeite waard is, moet baanbrekend zijn in zijn online-mogelijkheden. Ik denk dat Battlefield: Bad Company hier een goed voorbeeld van is, ik denk dat Modern Warfare 2 een goed voorbeeld is en ik denk dat Halo duidelijk een goed voorbeeld is. De kracht van een franchise in de shootercategorie zit in de online-componenten en -modi."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou