Nu Medal of Honor klaar is en 2015 met smart wacht op de reakties en verkoopcijfers wacht, verlaten ook sommige mensen het team van de developer om te beginnen aan een nieuw avontuur, bij een nieuwe ontwikkelaar. Eén van deze mensen is Benson Russell, een level designer die vanaf nu bij Ritual Entertainment werkt.

Omdat GameSpy, net zoals iedereen, alles wil weten van het spel, bezochten ze Russel bij Ritual. Ze hebben hem uitgespit over alle ins en outs van het spel, en dit in een interview verwerkt.GameSpy: At E3 2001, the buzz surrounding MOHAA was deafening. What is it about the game that has grabbed so much attention?

Benson Russell: One big part is the immersion level of the game. We wanted to go for a rich, detailed environment and setting to try and draw the player into the events of history of which he would partake. There is lots of atmosphere and events going on around you combined with awesome sounds that the EALA (formerly Dreamworks Interactive) team created. Wanneer de game daadwerkelijk in de winkel ligt is nog niet zeker, het kan 22 januari, maar ook net zo goed 22 februari zijn. Tot die tijd kunnen we ons in ieder geval nog met de demo's vermaken, of door het interview te lezen.