Mass Effect 3 wordt moeilijker | Gamer.nl

Mass Effect 3 wordt moeilijker | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Pas op: onderstaande kan spoilers bevatten.

Hudson liet tijdens het interview met CHIEF optekenen dat "Normal het nieuwe Veteran is”. Vijanden gebruiken in Ma Effect 3 uitgebreide tactieken om spelers te verschalken. Zo proberen zij spelers te flankeren of roepen ze hulptroepen in.

Personages en planeten

Hudson maakte verder bekend dat Commander Shepards opgebouwde team uit het tweede deel in Ma Effect 3 uiteen is gevallen. Bovendien bindt hij in Ma Effect 3 onder meer de strijd aan met het prohumanistische Cerberus, de organisatie waar Shepard in deel twee nog voor werkte. Een personage waar Shepard door die strijd mee te maken krijgt is Kai Leng, een huurmoordenaar met een aversie voor buitenaardsen. Hij kwam eerder al aan bod in Ma Effect: Retribution, het derde boek over het Ma Effect-universum. Een ander personage dat zijn intrede doet in Ma Effect 3 is James Sanders, een gespierde man die "eruit ziet als een American Football-speler op steroïdendieet", aldus CHIEF.

In het nieuwe avontuur komt Commander Shepard onder meer op de thuisplaneet van het buitenaardse ras de Quarian terecht: Rannoch. Dit ras is van hun thuisplaneet verdreven door het robotische ras de Geth. Daarnaast belandt Shepard op de thuisplaneet van de Turian en van de Salarians. Ook Aarde wordt in de game aangedaan, en wordt op dat moment aangevallen door de Reapers, een vijand waar Shepard ook in de vorige twee games al tegen streed.

Tweaks

Een andere verandering die is doorgevoerd, is dat de verschillende wapens in Ma Effect 3 meer van elkaar verschillen. Spelers kunnen zelf scopes, barrels en dergelijke aanpa ingen op wapens monteren. Daarnaast komen er meer biotische krachten beschikbaar. Hiermee wil ontwikkelaar BioWare tegemoet komen aan de behoeftes van rpg-fans en tegelijkertijd de intensiteit van de actie behouden, aldus Hudson. Tot slot weet hij te melden dat dit niet de laatste game in het Ma Effect-universum is, maar wel het laatste deel waarin Commander Shepard centraal staat. Zijn verhaal is volgens Hudson "voorbij, verteld en klaar. Daar moeten we niet meer mee willen aanklooien."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou