"Makkelijke achievements zorgen voor extra verkopen" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens Pitchford baseren de zogenoemde 'achievementjagers' hun aankoop op de opbrengst van punten per minuut. Deze groep koopt of speelt tu en de tien en twintig titels per jaar. Om deze reden zijn deze personen goede klanten voor zowel ontwikkelaar als uitgever en wil iedere spellenmaker volgens Pitchford in die stapel terecht komen.

Pitchford: "Als je het hebt over een AAA-titel die één tot tweeënhalf miljoen keer verkoopt, heb je het over tienduizenden extra exemplaren [die verkocht worden]. Helaas denken veel mensen in de industrie daar niet zo goed over na."

Als voorbeeld noemt hij het spel Avatar: The Last Airbender, waarin het mogelijk is om binnen een minuut alle 1000 achievement-punten te behalen. Over de moeilijkheidsgraad van de achievements van Gearbox's aankomende titel Borderlands, heeft Pitchford geen uitspraak gedaan.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou