Vooral onder mainstream gamers is Need for Speed: Underground momenteel enorm hot. Straatracen is door films als The Fast and the Furious en 2 Fast 2 Furious enorm populair geworden en een game die de 'stoerheid' van de straatrace scene ook maar enigszins kan benaderen zit gebakken. Een vervolg op de game van EA is dan ook haast onvermijdelijk.

GameSpy ging rond de tafel zitten met drie van de medewerkers van het ontwikkelteam van de game en babbelde wat over features die het spel net niet gehaald hebben en over de toekomst van NFS: Underground. Hoewel er natuurlijk nog geen specifieke informatie vrij wordt gegeven, is het interview vrij aardig om te lezen.Chuck: We don't want to give any of our secrets away, but trust me, there were a lot of features that didn't make the final cut because of timing. We had actually prototyped a couple of other gameplay modes (along the lines of drift and smoke show), and we just didn't have the time to work out all of the kinks. From the beginning we've been inspired by what the kids are doing at the shows and on the streets with their cars. And, if you're familiar with the tuner scene, you can probably make an educated guess as to what you might see in a sequel.