"[Thimbleweed Park] is alsof je een oude bureaula opent en een nog niet eerder gespeelde LucasArts adventuregame-vindt", zo leest de Kickstarter-pagina. Gilbert en Winnick vragen 375.000 dollar om de game te ontwikkelen. De Kickstarter-pagina staat op moment van schrijven één dag live en heeft al meer dan 100.000 dollar opgebracht.

"Waarom willen we Thimbleweed Park maken? Omdat we klassieke adventuregames en al hun onschuld en charme missen. Ze waren leuk en lieten ons glimlachen. We willen weer zo'n game maken en het meteen goed doen. We willen niet een game 'die geïnspireerd is door' of 'een eerbetoon aan' een klassieke adventure maken, we willen een klassieke adventure maken."

Thimbleweed Park negeert de technische vooruitgang die de afgelopen 25 jaar in games is gemaakt. Spelers kunnen tussen vijf verschillende personages kiezen die het mysterieuze stadje Thimbleweed Park verkennen. De game begint met een moord die door twee detectives moet worden onderzocht. 

Mocht de Kickstarter-campagne succesvol zijn, dan verschijnt Thimbleweed Park rond juni 2016 op pc, Mac en Linux.