In de nieuwste editie van het magazine PC Gamer wordt World In Conflict uit de doeken gedaan, de nieuwste RTS van de Zweedse ontwikkelaar Massive Entertainment, bekend van de Ground Control reeks. Met World In Conflict verruilt men de buitenaardse planeten uit Ground Control voor de aarde; een aarde waar de Russen de Koude Oorlog lieten escaleren.World in Conflict speelt een beetje als Ground Control, wat inhoudt dat je niet eerst een basis uit de grond hoeft te stampen en grondstoffen moet ontginnen. Het draait vooral om de actie en de tactische beslissingen. Toch is het niet zo dat je het moet redden met de eenheden die je aan het begin hebt. Door vlaggenposten op de map in te nemen, kun je hulptroepen laten droppen die je een handje komen helpen. Het verloop van de game is te vergelijken met Battlefield 2 in RTS-formaat.

De speler kan in World in Conflict elk moment overschakelen naar een first-person standpunt bij elk van zijn eenheden, om zo zelf gemikte schoten te plaatsen op de vijandige tanks. Met een 'next-gen' grafische engine word je zelfs op dit lage niveau, getrakteerd op gedetailleerde omgevingen. Meer over de game, alsmede wat ingescande screenshots, vind je in dit forumtopic.