Maker physics engine vraagt maker Angry Birds om erkenning | Gamer.nl

Maker physics engine vraagt maker Angry Birds om erkenning | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Catto vroeg hierom in een openbaar vraaggesprek na een presentatie van Angry Birds-maker Rovio over het succes van de game. Hij stapte naar de microfoon en vroeg Rovio's Peter Vesterbacka welke physics engine er voor Angry Birds is gebruikt. Toen Vesterbacka onthulde dat dit Box2d is, vroeg Catto of het mogelijk is dat de engine erkenning krijgt in Angry Birds. Na een bevestigende reactie van Vesterbacka zei Catto: "Fijn. Ik ben de maker van de Box2D physics-engine". Vesterbacka sloot na een daverend applaus van het publiek af met: "Ik moet je na de presentatie even hierover spreken."

Physics engine

Een physics engine is software die de gedragingen van natuurkundige systemen simuleert. In Angry Birds is dit systeem bijvoorbeeld verantwoordelijk voor hoe verschillende materialen als ijs, hout en steen reageren op de vogels die er tegenaan geschoten worden. De manier waarop de bouwwerken instorten in Angry Birds wordt ook bepaald door de Box2D engine en is een simulatie van hoe dit in het echt zou gebeuren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou