Fumito Ueda, de leider van de studio die verantwoordelijk is voor ICO en Shadow of the Colossus heeft in een interview met tijdschrift Dengeki PlayStation, toegezegd dat hij exclusief games blijft ontwikkelen voor de PS3. Hij zegt echter ook dat de gemiddelde tijd van drie jaar die hij nodig heeft voor het maken van een game eigenlijk te lang is, maar dat de overstap naar de PS3 zou kunnen zorgen voor een nog langere ontwikkeltijd.
Hoewel nog niets zeker is, zegt Ueda dat het hem ook leuk lijkt om een game te ontwikkelen voor de PSP. Deze game zal echter minder realistisch worden dan zijn voorgaande games. Volgens hem heeft hij genoeg ideeën, maar nog niets om er een game van te maken.
Reacties op: Maker ICO blijft loyaal aan Playstation
CoolPix
aspi
Trouwens iemand een idee waarom ico nergens meer verkocht wordt? Ik heb hem nog niet en kan hem ook nergens vinden. Lijkt wel of de game nooit bestaan heeft
Erik_XP
Legendary
Deze gast klinkt trouwens wel zo nationalistisch als de pest in al z'n interviews, dit draagt er ook al een beetje bij. Dat Sony Japans van oorsprong is heeft er volgens mij erg veel mee te maken, niet alleen geld of andere zaken.
EmperorPete
Dus leuk geprobeerd maar helaas.
PensArmstrong
Waar komt deze onzin van jou toch steeds vandaan. Geef eens een bron. Link please, of stop met leugens te verspreiden.
Ronn
DESIE
Legendary
Je kan het nl. ook van de andere kant bekijken:
Je zult vast wel van het probleem met ontwikkelingskosten voor de PS3 gehoord hebben.
"PS3 Losing Support from Developers?
One of the reasons for this nightmare is soaring development costs.
Bron/Volledig Artikel: PS3focus.com
en…
"While not all developers will follow in Epic’s footsteps, those that wish to remain competitive and get good performance out of the PS3 will have to…
Architecting a game engine around Cell and optimizing for SPE acceleration will take more effort than developing for the Xbox 360 or PC, but it can be done. The question then becomes, will developers do it?"
"Unfortunately, the SPEs have no branch prediction, so BSP tree traversal will tie up an SPE for quite a bit of time while not performing very well as each branch condition has to be evaluated before execution can continue. However it is possible to structure collision detection for execution on the SPEs, but it would require a different approach to the collision detection algorithms than what would be normally implemented on a PC or Xbox 360."
bron: Anandtech
Uiteindelijk zullen ze vast nauwelijks van elkaar verschillen qua hardware, dus lekker boeiend Als wij die games maar krijgen.
Fleppie
Legendary
GoofyZ3
Wat ik wel heb gehoord is dat xbox360 2 cores heb en dat schijnt lastig te zijn om ze allebei goed te laten functioneren ofsow, kweet ook niet precies maar dat hoorde ik iedergeval.
Dit zelfde hoorde ik ook over de "cell" dat die ook moeilijk te progge was ofsow omdat die uit meerdere delen enzo ook bestaat beetje hetzelfde als xbox360 eigenlijk.
EmperorPete
En sowieso, het maken van een engine zal deze generatie niet meeste werk zijn, je zal aan contentcreation veel meer tijd kwijt zijn.
Legendary
"Dat je het tegenovergestelde hebt gelezen van wat aspi zei betekent alleen dat je andere bronnen leest."
"…Maar goed, dat moet ook allemaal met een korreltje zout genomen worden.
Je kan het nl. ook van de andere kant bekijken:"
Voor de rest ga ik niet op je post in, want beta kits zijn wel al verstuurd naar bepaalde developers, "2 cores"?, en nog wat onleesbaars. Ik volg je totaal niet.
Legendary
Yepster
1) Alle PS3 developers hebben al lang development kits. Ze hebben zonder uitzondering aangegeven dat programmeren voor de PS3 lastig is.
2) de Xbox 360 heeft niet 2 cores maar 3 cores. Grote voordeel is dat alle 3 cores dezelfde zijn en niet zoals bij de PS3 1 centrale core en 9 SPE's zonder enige branche prediction (wat gewoon moeilijk te programmeren is)
Yepster
Legendary